رفع 5 چالش کاری با استفاده از آگاهی ذهن

رفع 5 چالش کاری با استفاده از آگاهی ذهن

آگاهی ذهن ممکن است به عنوان یک ایده لوکس در کار به نظر برسد. اما در واقعیت، گرفتن زمانی برای یک مکث کوتاه می تواند باعث شود که روز شما به شکل مثبتی تغییر وضعیت دهد.

آگاهی ذهن را به راحتی می توان گریزی از چالش های بزرگ که اغلب رهبران با آن روبرو هستند، تصور کرد. وقتی اوضاع و شرایط سخت می شود، این درست همان زمانی است که آگاهی ذهن شما می درخشد. در اینجا نحوه گرفتن یک زمان برای پرسیدن سوال ” واقعاً چه اتفاقی دارد می افتد” از خود است که می تواند باعث شود که روز کاری شما، به شکل مثبتی تغییر وضعیت دهد. امیدواریم تا پاین این مقاله از وب سایت مدا با ما همراه باشید.

 

قبل از اینکه شروع به خواندن این مقاله کنید به شما پیشنهاد می دهیم مقاله ” تعریف آگاهی ذهن ” را مطالعه نمایید.

1) موضوعاتی در یک جلسه داغ می شود و احساسات بر افراد چیره می شوند

پاسخ: اگر از خود بپرسید ، “من واقعاً می خواهم در اینجا به چه نتیجه ای برسم ؟” ممکن است شما بتوانید هدف واقعی خود را با وضوح بیشتری مشاهده کنید و احساسات اضافی را که ممکن است در راه باشند، خنثی کنید. این به معنای دور شدن از شور و هیجان نیست. این درمورد ارزیابی نحوه خرج کردن منابع ارزشمند انرژی ذهنی شما و دیگران است.

 

 

2) حواس پرتی، شما را از انجام کارهای مهم باز می دارد

پاسخ: وقتی احساس حواس پرتی را دارید و فکر می کنید در حال گم شدن در افکار خود هستید، می توانید از خود سؤال کنید ، ” در حال حاضر مهمترین مسئله برای خرج کردن تمرکز و انرژی من کجاست؟” برای کمک به ایجاد تمرکز عمیق، سعی کنید یک برنامه 90 دقیقه ای در تقویم خود ایجاد کنید. سپس به خود بگویید این زمان تمرکز غیرقابل تغییر من است.

 

 

3) ذهنیت منفی وضعیت را تعطیل می کند.

پاسخ: سؤالاتی از خود و دیگران بپرسید که منجر به یافتن راه حل یا حداقل درک بیشتر شوند و باعث سرزنش و مجرم سازی نشوند. مثلا اینکه: ” از این موضوع، چه می توانیم یاد بگیریم؟ اینجا چه چیزی ممکن است اتفاق بیفتد؟ نقاط قوت ما چیست؟ ما بر چه چیزی می توانیم تکیه کنیم؟ چه چیزهایی را می توانیم پشت سر بگذاریم؟ ”

 

4) شما بیش از حد مسئولیت به عهده می گیرید – شاید به این دلیل است که می خواهید قهرمانی باشید که همه چیز را سر و سامان می دهد.

پاسخ: این یک نسخه برای از پا در آوردن خود و در عین حال تضعیف فرصت های دیگران برای یادگیری و توانمند سازی آنها است. شما باید بپرسید ، “چرا من این کار را می کنم؟ آیا کمک کردن به رشد دیگران، باعث نمی شود که من احساس مهم بودن بکنم؟ ”

 

 

با تقسیم مسئولیتها شما ممکن است متوجه شوید که کمتر از قبل مستاصل هستید و وقتی اختیارات خود را به دیگران محول می کنید، تیم کاری توانایی بیشتری به دست می آورد.

 

 

5) شما مرتباً در کار مردم مداخله می کنید.

پاسخ: شما دوباره دارید بیش از حد حساس می شوید. ببینید آیا می توانید از حواس بدنی خود به عنوان یک سیستم هشدار دهنده برای جلوگیری از وقوع انفجارهای زودرس استفاده کنید؟ از خود بپرسید: ” در لحظه قبل از مداخله کردن، چه اتفاقی در بدن من می افتد؟”

 

ببینید آیا می توانید به عقب برگردید و موقعیت را تحمل کنید تا برانگیختگی تان از بین برود و احساساتتان فروکش کند.

منبع: Mindfull

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *