قبل از خریدن عسل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از خریدن عسل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از خریدن عسل، باید در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید. عسل فیلتر نشده خام محصولی کاملاً متفاوت از عسل فیلتر شده ای است که در سوپرمارکت ها فروخته می شود. در مورد عسل خام مطالعه کنید تا تفاوت های آن را با عسل معمولی متوجه شوید.

همه عسل ها از یک کیفیت برخوردار نیستند. عسلی که در سوپرمارکت خریداری می کنید با عسل خام فیلتر نشده فرق دارد. بیشتر عسل ها اصلاح شده اند و فاقد عناصر غذایی هستند. لازم است یادآوری کنیم که عسل واقعی و خالص بسیار سالم تر و پر خاصیت تر از عسل معمولی است.

در این مقاله از وب سایت مدا، برخی از نکاتی را که شما قبل از خریدن عسل باید بدانید، برایتان نوشته ایم.

گرده زنبور عسل

عسل خام تصفیه نشده حاوی گرده زنبور عسل است که مدتهاست به عنوان یکی از مغذی ترین غذاهای طبیعی شناخته می شود. گرده زنبور عسل مملو از پروتئین است و در طب چینی برای بهبود تغذیه ناموزون، شادابی، طول عمر و افزایش انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عسل برای کنترل وزن، زیبایی، کند کردن روند پیری، ضد آلرژی و بهبود دهنده سلامت کلی بدن نیز استفاده می شود.

 

 

فیلتر کردن عسل خواص آن را از بین می برد!

هنگامی که عسل فیلتراسیون یا پاستوریزه می شود، گرده زنبور عسل موجود در آن از بین می رود. در ابتدا شرکت های تجاری به این دلیل شروع به فیلتر کردن عسل کردند که ماندگاری این محصول را افزایش دهند. اما این فرآیند مواد مغذی عسل را از بین می برد و کیفیت آن را کاهش می دهد.

 

شربت ذرت افزوده شده به عسل

بسیاری از شرکت ها شربت ذرت با فروکتوز بالا را که از ذرت اصلاح شده ژنتیکی تهیه می شود، به عسل اضافه می کنند. طبق مطالعات انجام شده، شربت ذرت با فروکتوز بالا باعث ابتلا به دیابت، چاقی، فشار خون بالا و آسیب جدی به کبد می شود. همچنین این ماده منجر به تجمع پلاک ها در رگ های خونی و تنگ شدن آنها می شود.

شما می توانید انواع عسل های طبیعی با توجه به ذائقه تان را از فروشگاه مدا تهیه نمایید.

 

مقایسه عسل معمولی  و عسل ارگانیک

 

عسل معمولی  عسل ارگانیک
حاوی مقدار بسیار اندکی گرده گل است و گاهی هیچ گرده گلی در آن وجود ندارد.

ممکن است در آن آنتی بیوتیک وجود داشته باشد.

ماده تشکیل دهنده آن شربت ذرت با فروکتوز بالا است.

شربت ذرت با فروکتوز بالا باعث دیابت، چاقی، فشار خون بالا و آسیب رساندن جدی به کبد می شود.

شربت ذرت با فروکتوز بالا باعث ایجاد پلاک و تنگ شدن عروق می گردد.

همه ویتامین ها، مواد مغذی و آنزیمهای مفید را در بر دارد.

خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارد.

حاوی آنتی اکسیدان های قوی است.

برای از بین بردن آلرژی های فصلی مناسب است.

برای تثبیت فشار خون و متعادل کردن سطح قند خون مناسب است.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

برای بهبود سلامت پوست مفید است.

سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

 

یافتن عسل ارگانیک دشوار است

با توجه به اینکه زنبورهای عسل برای جمع آوری شهد گل ها، تا چند مایل دورتر از کندوی خود پرواز می کنند، ممکن است به تعداد زیادی از باغات و مزارع غیر ارگانیک هم سر بزنند. این موضوع باعث می شود که عسل تولید شده هم غیر ارگانیک شود. همانطور که می دانید، برای به دست آوردن عسل کاملا ارگانیک، یک کندو باید در مرکز مکانی باشد که به مساحت حداقل 16 مایل مربع در اطراف آن مکان، همه گیاهان ارگانیک باشد.

 

 

عسل خام تصفیه نشده برای مدت طولانی به خوبی حفظ می شود.

خریدن عسل از مکان های معتبر، این اطمینان خاطر را به شما می دهد که عسل خام مصرف می کنید و خواص بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد. به این ترتیب شما می دانید که عسل دقیقاً از کجا آمده است، بپرسید که زنبورها از چه نوع گل هایی تغذیه کرده اند، آیا در عسل از مواد افزودنی استفاده شده است، آیا عسل فیلتر شده است یا خیر، و غیره.

 

منبع: treehugger

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *