ترکیب عسل و شیر برای روزه داران در ماه رمضان

ترکیب عسل و شیر برای روزه داران در ماه رمضان

شیر و عسل خام اگر هر کدام به صورت جداگانه مصرف شوند، می توانند در بدن انسان شگفتی ایجاد کنند. اما اگر این دو با هم ترکیب شده و سپس مصرف شوند، فواید شگفت انگیزتری برای سلامتی به همراه خواهند داشت. از مزایای سلامتی عسل و شیر می توان به مزایای مراقبت از پوست و افزایش مقاومت در بدن اشاره کرد. همچنین در ماه مبارک رمضان، شیر مخلوط شده با یک قاشق عسل خام یک گزینه مناسب برای تقویت انرژی در وعده سحری به شمار می آید.

عسل خام به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی و همچنین اثرات تسکین دهنده و ضد التهابی در موارد تنفسی، برای سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر شیر به طور سنتی به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A ، ویتامین های گروه B و ویتامین D و همچنین کلسیم، پروتئین حیوانی و اسید لاکتیک همواره مورد توجه قرار داشته است. با این حال این خصوصیات می توانند هنگام مخلوط شدن شیر با عسل، با هم ترکیب شوند و در نتیجه مزایای منحصر به فرد و مطلوبی داشته باشند.

برای تهیه انوع عسل ها با کیفیت بالا می توانید به فروشگاه مدا مراجعه نمایید.

برخی از فواید عسل و شیر برای سلامتی

مراقبت از پوست

عسل و شیر هر دو خاصیت ضد میکروبی و پاک کنندگی دارند. این خصوصیات هنگامی افزایش می یابند که این دو با هم ترکیب شوند. پاک کننده های متعددی پوستی با استفاده از شیر و عسل تهیه می شوند. زیرا این مخلوط درخشش چشمگیری به پوست می بخشد.

 

 

 

کمک به هضم غذا

عسل منبع خوبی از پری بیوتیک ها، مواد مغذی تحریک کننده رشد و نمو پروبیوتیک ها، رشد و نمو باکتری های مفید در روده ها و سیستم گوارش ما است. پری بیوتیک ها اثر تحریک کنندگی بر روی بیفیدوباکتریوم، (نوعی پروبیوتیک موجود در شیر) نشان داده اند.

بنابراین مصرف همزمان شیر و عسل می تواند تعدادی از شرایط تحریک کننده از جمله یبوست ، گرفتگی عضلات و نفخ را از بین ببرد و از رشد و تکثیر باکتری های مخرب جلوگیری کند.

برای دانستن خواص بی نظیر عسل، می توانید این مقاله را از وب سایت مدا مطالعه نمایید.

 

 

تقویت استقامت

نوشیدن یک لیوان شیر با عسل هر روز صبح (خصوصاً در زمانهای روزه داری در ماه رمضان) باعث بهبود توانائی های فرد می شود. با در نظر گرفتن این نکته که شیر حاوی پروتئین است و عسل حاوی کربوهیدرات های مورد نیاز برای تحریک موثر متابولیسم است، ترکیب این دو در کنار هم قدرت و استقامت را در افراد مختلف از جمله کودکان و افراد مسن تقویت می کند.

 

جلوگیری از بی خوابی

از این ترکیب به طور سنتی به عنوان درمانی برای بی خوابی و کم خوابی استفاده می شده است. هر کدام از این مواد به صورت جداگانه موثر عمل می کنند اما وقتی با هم ترکیب می شوند، اثرات آنها تقویت می شود. عسل یکی از غذاهای شیرین نادر است که باعث افزایش کنترل میزان انسولین ترشح شده می شود و باعث ترشح تریپتوفان در مغز نیز می شود.

تریپتوفان به طور معمول در مغز به سروتونین تبدیل می شود که باعث ایجاد احساس آرامش در فرد می شود. علاوه بر این، سروتونین معمولاً به ملاتونین تبدیل می شود که خود یک داروی خواب آور است.

 

خواص ضد پیری

ترکیبی از شیر و عسل بر چابکی و جوانی کل بدن تأثیر می گذارد. مردم در بسیاری از تمدن های باستانی از جمله یونانی ها، رومی ها، مصری ها و هندی ها، برای حفظ جوانی خود شیر و عسل می نوشیدند. از آنجا که ترکیب شیر با عسل می تواند به اطمینان از زندگی طولانی تر کمک کند، ترکیب این دو ماده به عنوان “اکسیر زندگی” شناخته می شده است.

خواص آنتی اکسیدانی که هنگام ترکیب شیر و عسل ایجاد می شوند، بسیار عالی هستند. زیرا آنتی اکسیدان ها به رادیکال های آزاد در بدن حمله می کنند. وجود رادیکال های آزاد در بدن، یکی از دلایل اصلی تخریب پوست، ایجاد چین و چروک و ظاهر شدن لکه ها روی پوست است.

 

خواص ضد باکتری

تحقیقات نشان داده است که شیر با عسل روی باکتریهای استافیلوکوک، اثرات بارزتری نسبت به شیر یا عسل به تنهایی دارند. همچنین اعتقاد بر این است که وقتی عسل به شیر گرم اضافه می شود، نفخ شکم، یبوست و اختلالات روده را درمان می کند. همچنین برای درمان اختلالات تنفسی مانند سرماخوردگی و سرفه نیز بسیار مفید است.

منبع: blossomhoney

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *