11خاصیت استفاده از عسل برای پوست صورت

 11خاصیت استفاده از عسل برای پوست صورت

عسل یک ماده غذایی با خواص باورنکردنی است که می تواند روی پوست شما اثرات معجزه آسایی داشته باشد. اگر فواید این مایع طلایی خوشمزه را برای پوست بدانید، همیشه در منزل خود عسل نگه خواهید داشت و هرگز از استفاده از آن غافل نخواهید شد.

چرا عسل مفید است؟

طی قرن ها زندگی، عسل بخشی جدایی ناپذیری از سبک زندگی ما انسانها باقی مانده است. از استفاده آن در پخت و پز گرفته تا به کار گیری آن برای درمان انواع بیماری ها و امراض مختلف. شهرت و اعتبار عسل به عنوان یک معجون جادویی برای سلامت بدن و یک ماده نیرو زا که سرشار از مواد مغذی ضروری است، برای همه روشن است. عسل به دلایل کاملاً مشخص مورد توجه متخصصین تغذیه، رژیم درمانی، متخصصان زیبایی و طبیعت گردان بوده است.

برخی از دانستنی ها در مورد عسل:

  • قدمت استفاده از این ماده به بیش از 4000 سال پیش بر می گردد.
  • اگر عسل با ترکیبات گیاهی دیگر مخلوط شود، ارزش دارویی محصولات را افزایش می دهد.
  • اگر عسل به خوبی نگهداری شود، خراب نمی شود و تاریخ انقضاء ندارد.
  • این ماده یک جایگزین طبیعی و سالم برای قند معمولی است.
  • عسل انرژی بدن را فورا بالا می برد. ورزشکاران و افرادی که تناسب اندام برایشان حائز اهمیت است، در رژیم غذایی روزانه خود از عسل استفاده می کنند.
  • این ماده، یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است که برای سلامتی مفید هستند.
  • خواص ضد باکتریایی قوی آن باعث می شود که عفونت های باکتریایی و قارچی به سرعت از بین بروند.

 

به این ترتیب اگر بگوییم عسل پاسخ طبیعت به مشکلات سلامتی ما است، حرف اشتباهی نزده ایم.

 

 

چرا از عسل برای سلامتی پوست استفاده می شود؟

استفاده از عسل همواره ایده خوبی برای سلامتی پوست بوده است. از مخلوط کردن عسل با مواد طبیعی موجود در آشپزخانه می توان یک ماده درمانی ارزان قیمت و موثر برای زیبایی پوست تهیه کرد. استفاده منظم از عسل می تواند نتیجه ای فراتر از تصور شما داشته باشد و در ایجاد پوستی سالم، جوان و درخشان به شما کمک کند.

 

فواید عسل برای پوست و صورت چیست؟

  • مرطوب کننده لایه های پوست

دلیل اینکه از عسل به عنوان یک ماده اصلی برای تهیه اکثر محصولات زیبایی استفاده می شود این است که این ماده پوست را عمیقا مرطوب می کند. آنزیم های موجود در عسل باعث می شوند که عسل به راحتی در داخل پوست نفوذ کند و پوست را شدیدا نرم و لطیف کند.

 

برای تهیه ماسک مرطوب کننده صورت با استفاده از عسل به روش زیر عمل کنید:

یک قاشق عسل را روی پوست تمیز و خشک بمالید و بگذارید 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب خنک بشویید. این ماده به عنوان یک ماسک مرطوب کننده عالی عمل خواهد کرد.

 

  • پاک کننده منافذ پوست

از مقدار کمی از این ماده می توان برای پاکسازی منافذ پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده کرد. از آنجا که عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کنندگی و ضد باکتری است، با از بین بردن آلودگی ها از منافذ پوستی، به از بین بردن جوش های سرسیاه کمک می کند. سپس باعث آبرسانی و سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه شفافیت چهره می شود.

برای خرید انواع عسل می توانید به فروشگاه مدا مراجغه نمایید.

برای استفاده از عسل به عنوان پاک کننده منافذ پوست به روش زیر عمل کنید:

یک قاشق عسل خام را با دو قاشق روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس آن را به پوست تمیز و خشک بمالید و به آرامی و با حرکت دورانی ماساژ دهید. از مالیدن این ماده به دور چشم ها خودداری کنید. در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

  • لایه بردار ملایم

لایه بردارهای غیر طبیعی اغلب باعث تحریک و قرمزی پوست شما می شوند و ممکن است خارش ایجاد کنند. با استفاده از عسل به عنوان یک لایه بردار طبیعی، با همه مشکلات ذکر شده خداحافظی خواهید کرد. عسل با از بین بردن تدریجی سلول های مرده پوست، به لایه برداری پوست صورت کمک می کنند که به نوبه خود رنگ صورت شما را روشن تر و شفاف تر می کند.

 

برای استفاده از عسل به عنوان لایه بردار به روش زیر عمل کنید:

دو قاشق عسل را با یک قاشق جوش شیرین مخلوط کنید. کمی آب روی پوست صورت خود اسپری کنید و سپس معجون را به آرامی و با حرکت دورانی انگشتان خود، روی صورت یا بدن خود بمالید. سپس پوست خود را بشویید.

 

  • برطرف کننده جای زخم

عسل یک مرطوب کننده طبیعی و همچنین یک ضد عفونی کننده طبیعی است. این ماده نه تنها پوست شما را لطیف و سالم نگه می دارد، بلکه باعث می شود که از جای زخم اثر کمتری باقی بماند. به علاوه این ماده هر گونه التهاب را به حداقل می رساند و به بهبود سریع پوست کمک می کند. گذشته از این، آنتی اکسیدان های موجود در عسل به ترمیم پوست آسیب دیده کمک به سزایی می کنند.

 

برای استفاده از عسل برای روشن شدن جای زخم به روش زیر عمل کنید:

 

یک قاشق عسل خام را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. این ترکیب را به ناحیه آسیب دیده بمالید و پوست را با نوک انگشتان خود را به مدت یک تا دو دقیقه با حرکت دورانی و به آرامی ماساژ دهید. یک پارچه گرم روی پوست خود قرار دهید و بگذارید تا خنک شود. این کار را روزانه تکرار کنید.

 

  • مداوای آفتاب سوختگی

حتما شنیده اید که عسل یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان آفتاب سوختگی است. عسل با کاهش هرگونه التهاب باعث تسریع در فرایند بهبودی پوست می شود و بافت های آسیب دیده را تغذیه می نماید. به همین دلیل است که عسل به درمانی شگفت انگیز برای آفتاب سوختگی تبدیل شده است.

 

جهت استفاده از عسل برای درمان آفتاب سوختگی به روش زیر عمل کنید:

 

یک قاشق عسل خام را با دو قاشق ژل آلوئه ورای خالص مخلوط کنید و به آرامی روی پوست آفتاب سوخته بمالید.

 

  • درمان آکنه و جوش

عسل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که نه تنها به از بین بردن چربی اضافی سطح پوست کمک می کند، بلکه باعث باز شدن منافذ پوست هم می شود. در صورت عدم درمان، چربی های اضافی روی سطح پوست، باعث ایجاد مداوم آکنه و جوش می شود.

 

برای درمان آکنه و جوش با استفاده از عسل به روش زیر عمل کنید:

عسل خام را روی مناطق مستعد آکنه بمالید. بگذارید این ماده به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را با آب شیر بشویید.

 

  • جلوگیری از پیر شدن پوست

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در عسل به از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط ریز صورت کمک می کنند. استفاده از عسل روی صورت به صورت ماسک خانگی، به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و در نتیجه صورت شما جوان تر و شفاف تر به نظر می رسد.

 

  • درخشان شدن طبیعی پوست

در میان کاربردهای بی شمار و مفید عسل، استفاده از آن برای افزودن درخشش طبیعی پوست، در صدر جدول قرار دارد. شما می توانید عسل را مستقیماً روی صورت خود بمالید یا آن را با شیر یا ماست مخلوط کنید و این ماسک را روی صورت خود قرار دهید. نتیجه کار، داشتن پوستی فوق العاده درخشان خواهد بود.

 

  • آبرسانی به پوست

عسل یک آبرسان طبیعی است. استفاده از عسل چه به طور مستقیم و چه به صورت ماسک عسلی مخلوط با سایر مواد مغذی طبیعی، بهترین روش برای حفظ رطوبت، شادابی و لطافت پوستتان در همه زمان ها است.

 

  • کمک به کاهش چین و چروک های پوستی

برای کاهش چین و چروک ها می توانید طبق روش زیر از عسل به عنوان یک درمان خانگی استفاده کنید:

عسل را با شیر مخلوط کنید و روی خطوط ریز و چین و چروک های صورت خود بمالید تا آنها را از بین ببرد. این ترکیب را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 

  • روشن کننده رنگ پوست

شما می توانید از عسل به عنوان یک درمان خانگی برای روشن شدن رنگ پوست خود استفاده کنید:

مخلوط آب یک گوجه فرنگی با یک قاشق چای خوری عسل به کاهش تیرگی های پوست کمک می کند و باعث روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن لکه ها می شود. این ترکیب را هفته ای دو بار و هر بار به مدت 5 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. بعد صورت خود را با آب شیر بشویید.

 

1 قاشق چایخوری عسل را روی نصف لیمو بریزید. سپس آن را به کل صورت خود بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند. بعد آن را با آب گرم بشویید. پس از چند روز رنگ پوست شما روشن تر خواهد شد.

منبع: dabur

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *