چگونه زنبورداری را شروع کنیم؟

چگونه زنبورداری را شروع کنیم؟

زنبورها عسل تولید می کنند و باعث گرده افشانی گل های اطراف کندو می شوند و زنبورداری این مهارت بی نظیر چه برای اکنون و چه تا پایان دنیا است. شما از طریق این کار، درآمد کسب می کنید و می توانید با آن وسایل مورد نیاز برای زنبورداری حرفه ای را تهیه کنید.

اصول اولیه زنبورداری

زنبورداری یک فرایند لذت بخش است که به راحتی قابل یادگیری است. کل فرایند به این صورت است که شما دسته ای زنبور عسل تهیه می کنید و پس از مدتی نگهداری کردن از آنها، به عنوان پاداش، عسل برداشت می کنید.

زنبورها کارگران کوچکی هستند که برای تهیه عسل از یک گل به گل دیگر پرواز می کنند. در طی این عمل، گلهایی که آنها از شهدشان تغذیه می کنند را هم گرده افشانی می کنند. زمانی که معده زنبور عسل از شهد گل پر شد، اندوخته خود را به کندو می آورد تا آن را برای زمستان ذخیره کند.

شعار آنها این است: هر چه می توانی، اندوخته بیشتری برای زمستان ذخیره کن. شما می توانید از اندوخته عسل آنها برداشت کنید ولی باید مراقب باشید که به اندازه نیاز آنها طی زمستان، عسل در کندو باقی بگذارید. یک کلونی جدید برای حفظ بقای خود، در اولین زمستانش به عسل بیشتری نیاز دارد.

شهدی که توسط زنبورها به کندو آورده می شود، پس از از بین رفتن محتوای آب آن، به عسل تبدیل می شود. این ماده دارای قند بالا است و از رشد باکتریها جلوگیری می کند. قند بالای موجود در عسل، همان چیزی است که انرژی لازم برای پروازهای طولانی را برای زنبورها فراهم می آورد.

همچنین زنبورها شانه های عسل را خانه خانه می سازند تا بتوانند مواد مورد نیاز خود را در خانه ها ذخیره کنند. این شانه های خانه خانه علاوه بر نگهداری عسل، لاروها را نیز در خود نگه می دارند.

در مورد فواید نیش زنبور عسل، در این مقاله از وب سایت مدا برایتان مطالب جالبی نوشته ایم.

پس از استخراج عسل از شانه ها، آنچه که باقی می ماند، چیزی است که به عنوان موم زنبور عسل برای استفاده های بعدی به کار می رود.

در زمستان، زمانی که دمای هوا کمتر از 4 درجه سانتیگراد می شود، زنبورها برای حفظ جان خود در کندو می مانند. برخلاف تصور عمومی، زنبورها مثل برخی دیگر از حشرات به خواب زمستانی نمی روند. آنها جهت تولید گرما از اصطکاک و انتقال دمای بدن خود بوسیله بال زدن استفاده می کنند. این کار آنها، گرمای کافی برای حفظ جانشان را تولید می کند.

طول عمر زنبورهایی که از اول بهار تا پایان پاییز به دنیا می آیند، حدود 1 ماه است. اگر زنبوری طی زمستان به دنیا بیاید، آن زمستان زنده خواهد ماند و یک ماه نیز در بهار خواهد زیست. طول عمر هر زنبور عسل به اندازه ای است که کندو را سر پا نگه دارد و برای زمستان آینده، به اندازه سهم خود عسل ذخیره کند.

 

وسایلی که برای زنبورداری به آنها احتیاج خواهید داشت:

دستگاه دودساز: این وسیله را برای ایجاد دود و به منظور دور کردن زنبورها از کندو در زمان تعمیر و رسیدگی به کندو احتیاج خواهید داشت.

 

 

کندوی زنبور عسل: مسلما شما به چند کندو نیاز دارید تا بتوانید زنبورداری را آغاز کنید. بهتر است کندوها را از بهترین جنس ممکن که در توان مالی شماست تهیه کنید و در زمان شکستن آنها، خودتان تعمیرات لازم را انجام دهید.

 

 

قلم زنبورداری: از این وسیله برای کنار زدن آرام زنبورهای عسل از روی یک سطح استفاده می شود.

 

 

محفظه ملکه: قطعا برای راحت تر پیش رفتن کار، به این وسیله احتیاج خواهید داشت.

ابزار کندو: این وسیله به قدری در زنبورداری مورد نیاز است که بدون آن نمی توانید کار کنید.

در مقاله “ نگاهی به زندگی زنبور عسل ” در مورد زنبور بیشتر بدانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *