عسل آویشن چه خواصی دارد؟

عسل آویشن چه خواصی دارد؟

عسل آویشن توسط زنبورهای عسل با تغذیه از شهد گل آویشن وحشی ، آویشن باغی ، آویشن مادر یا هر گونه دیگر از تیره گیاهان تیموس تولید می شود.

این عسل لذیذ نسبتاً گران قیمت، روی نان تست و کرپ فرانسوی بسیار خوشمزه است.

همچنین می تواند طعم و شیرینی خوبی به چای و دمنوش های گیاهی دیگر اضافه کند.

عسل آویشن جدا از جنبه های آشپزی، به لطف وجود مقدار آنتی اکسیدان بالا، دارای خواص ضد سرطانی و ضد حساسیت قوی است و برای سلامتی بسیار مفید است.

 

عسل آویشن دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است

عسل آویشن دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است.

یک مطالعه در کشور لهستان که خواص آنتی اکسیدانی 10 عسل را با هم مقایسه کرده است، نشان داده است

که عسل آویشن – به همراه سایر عسل های تیره رنگ مانند عسل تمشک، عسل زالزالک و عسل توت سیاه آمریکایی،

دارای بیشترین فعالیت آنتی اکسیدانی و همچنین بالاترین سطح پلی فنول ها و فلاونوئیدها (ترکیباتی که به داشتن آنتی اکسیدان بالا، معروف هستند) است.

 

 

آنتی اکسیدان ها به خنثی سازی رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایدار تولید شده توسط مواردی مانند نور خورشید، دود سیگار، آلودگی هوا، آفت کش ها، عفونت ها و متابولیسم، کمک می کنند. اعتقاد بر این است که این مولکول های ناپایدار در ایجاد بیماری ها و شرایط بی شماری از جمله بیماری های قلبی، انواع مختلف سرطان، سلولیت، آب مروارید و آسم نقش اساسی دارند. رادیکال های آزاد همچنین می توانند باعث پیری زودرس پوست شوند. به همین دلیل آنتی اکسیدان های مهار کننده رادیکال های آزاد، نقش مهمی در رژیم های ضد چروک دارند.

 

عسل آویشن دارای اثرات ضد سرطانی است

سرطان علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و پیش بینی می شود که مرگ های ناشی از این بیماری ترسناک همچنان رو به افزایش باشد. خبر خوب این است که شما می توانید کارهای زیادی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام دهید: شما می توانید برای کاهش وزن اضافی بدن شروع به ورزش کردن کنید، سیگار کشیدن را متوقف کنید، الکل کمتری مصرف کنید و یک رژیم غذایی پیشگیری از سرطان را که شامل بسیاری از غذاهای سالم و با خواص بالقوه ضد سرطانی است را شروع کنید.

 

به عنوان بخشی از رژیم ضد سرطانی، شما همچنین می توانید مصرف قند و شکر خود را کاهش داده و به مواد شیرین کننده سالم مانند عسل آویشن روی آورید. عسل شکوفه آویشن نه تنها برای افرادی که بدنبال یک جایگزین سالم برای قند و شکر هستند، یک انتخاب خوب در نظر گرفته می شود، بلکه نشان داده شده است که این عسل پر خاصیت باعث کاهش عمر سلولهای سرطانی آندومتر (سلولهای ایشیکاوا) و سلولهای سرطانی پروستات (PC- 3 سلول) می گردد.

عسل آویشن حاوی کوئرستین و سایر ترکیبات ضد آلرژی است

در طب عامیانه، از عسل (به دلیل داشتن مقادیر کمی گرده گل)، به عنوان درمانی برای آلرژی های بهاری استفاده می شود. کسانی که عسل را به عنوان داروی آلرژی های فصلی توصیه می کنند، ادعا می کنند که مصرف روزانه عسل محلی قبل از شروع فصل آلرژی، می تواند به بدن شما کمک کند تا به گرده گل عادت کند و بدن را در برابر آلرژی مصون می سازد. با این وجود، دانشمندان صریحاً به این نکته اشاره کرده اند که عموماً گرده هایی که توسط باد پخش می شوند (و توسط گیاهان غیر گل دار مانند درختان و علف های هرز تولید می شوند)، باعث آلرژی های فصلی می شوند، نه گرده گل هایی که توسط زنبورها حمل می شوند.

 

با این حال، به تازگی در یک مطالعه نشان داده است که بر خلاف تصورات قبلی، گرده های جمع آوری شده توسط زنبورهای عسل، دارای اثرات ضد حساسیت هستند و واسطه مهار اتصال ایمونو گلوبولین E (IgE ) به سلول های ماستوسیت هستند. همچنین گفته می شود، بیشتر عسل هایی که از فروشگاه ها خریداری می شود، فیلتر شده اند و بنابراین در صورت دارا بودن گرده گل، مقدار بسیار کمی از آن را در بر دارند.

عسل آویشن مدا

بیشتر مطالعات نشان می دهند که وجود گرده گل در عسل باعث می شود که عسل یک ماده غذایی ضد حساسیت باشد. با این حال برخی از عسل ها از جمله عسل آویشن، به طور طبیعی سرشار از موادی غیر از گرده هم هستند که ممکن است اثرات ضد حساسیت داشته باشند. به عنوان مثال نشان داده شده است که عسل آویشن در مقایسه با سایر عسل ها، دارای مقادیر فوق العاده بالایی از کوئرستین است. چندین مطالعه علمی نشان داده اند که کوئرستین با تثبیت غشای سلولهای ماستوسیت و بازوفیل ها، قادر به کاهش واکنش های آلرژیک است و از این طریق از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می کند.

 

علاوه بر این، گزارش شده است که عسل آویشن حاوی مقادیر زیادی اسید رزمارینیک است. ماده ای پلی فنلی که به ویژه در برخی گیاهان مورد استفاده در آشپزی مانند رزماری، آویشن، ریحان، مرزنجوش و مریم گلی، به وفور یافت می شود. مطالعات بر روی حیوانات و انسان ها نشان می دهد که رزمارینیک اسید می تواند به سرکوب واکنش های آلرژیک کمک کند. به نظر می رسد این اثرات مثبت با توانایی آن در سرکوب پاسخ های ایمونوگلوبولین آلرژیک و التهاب ناشی از لکوسیت ها در ارتباط است.

برای خرید مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع از عسل آویشعسلن، می توانید به فروشگاه مدا مراجعه کنید.

منبع: healwithfood

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *